Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021

Γ2-Β2 : ΓΛΩΣΣΑ

 

                 ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΜΙΣΟΥΣ




«Κάθε επίκληση εθvικoύ, φυλετικoύ ή θρησκευτικoύ μίσoυς, 

πoυ απoτελεί υπoκίvηση διακρίσεωv, εχθρότητας ή βίας 

απαγoρεύεται από τo vόμo»


ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΕΣ

 ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΜΙΣΟΥΣ

https://www.demopaideia.gr/wp-content/uploads/2016/03/%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%94%CE%95%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%99205-208.pdf


Καμπάνια Νεολαίας Χωρίς Μίσος

https://www.coe.int/en/web/no-hate-campaign


Σε αυτόν τον ιστότοπο θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με την καμπάνια, καθώς και τους πόρους που αναπτύχθηκαν για την αποτροπή ρητορικής μίσους ή την απάντηση χρησιμοποιώντας αντίθετα επιχειρήματα ή εναλλακτικές αφηγήσεις. Η ρητορική μίσους παραμένει θέμα μείζονος σημασίας για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ευρώπη.


Στο μάθημα συζητήσαμε :

Διαφορά ρητορικής μίσους και σκληρής κριτικής . Εντοπίσαμε ως ειδοποιό διαφορά πρωτίστως το ανυπόστατο και δευτερευόντως το εμπαθές .

Μιλήσαμε για ανάγκη γνώσης πάνω στις ομάδες που δέχονται την ρητορική μίσους και όχι απλής πληροφορίας .

Είναι δυνατόν μια ολόκληρη ομάδα να αποτελείται από "κακούς" ; Κληρονομείται η κακία σε όλοκλρες πολιτισμικές ομάδες ; ( μιλήσαμε για ευγονική και αναρωτηθήκαμε για την ηθική της .)

Μήπως οι περιθωριοποιημένες ομάδες γεννούν παραβατικές συμπεριφορές ; Κι αν ισχύει αυτό , ποιος θα 'επρεπε να είναι ο ρόλος του Κράτους και της Κοινωνίας ;

Θα μπορούσε ένας πρόσφυγας /μετανάστης να μείνει στον τόπο του , ένας Ρομά να ζει αλλιώς , ένας gay να γινει strait : Και υπό ποιες προϋποθέσεις ;

( Διατυπώστε και άλλα ερωτήματα ................................................. )



Προσπαθήσαμε να ορίσουμε τον όρο " Ηθική ". Παρατηρήσαμε ότι αλλάζει από πολιτισμό σε πολιτισμό κι από εποχή σε εποχή . Ακολουθώντας τον δρόμο των Φιλοσόφων  εντοπίσαμε την σχέση Ηθικής και Ελευθερίας ( προϋπόθεση του να θεωρηθεί μια πράξη ηθική ή ανήθικη η δυνατότητα ελευθερίας που έχει ο άνθρωπος στο να επιλέγει και να μην ορίζεται από τα ένστικτά του - Τα ζώα δεν είναι ούτε ηθικά , ούτε ανήθικα εφόσον ορίζονται από το ένστκτο )


Άσκηση :

Καταγράψτε περιστατικά ρητορικής μίσους που έχουν πέσει στην αντίληψή σας 

Κατονομάστε ομάδες που συχνά στοχοποιούνται .

Δημιουργήστε πίνακες " κατάρριψης μύθων " γι΄ αυτές τις ομάδες .

Ιδέες : ( σκεφτείτε πάνω σ αυτές )

Μοιραστείτε ιστότοπους  ή δημοσιεύσεις που τονίζουν θετικά στοιχεία των ομάδων που συχνά στοχοποιούνται .

Μοιραστείτε ιστορίες ατόμων - θυμάτων ρητορικής μίσους .

Αντιμετωπίστε  την προκατάληψη ή την ρητορική μίσους που υπάρχει ήδη στο διαδίκτυο .

( αντιδράστε , θέστε ερωτήσεις , γράψτε την γνώμη σας , χρησιμοποιήστε τους διαδικτυακούς μηχανισμούς υποβολής αναφορών ή καταγγελιών , μποϋκοτάρετε ιστοτόπους μίσους , αναφέρετε τους ιστοτόπους ακολουθώντας τις νόμιμες διαδικασίες που υπάρχουν 

Ενημερώστε και παροτρύνετε και άλλους να  αντιδράσουν .

Μην ξεχνάτε να υποστηρίξετε άτομα - θύματα .( στείλτε τους προσωπικά μηνύματα , εκφράστε την αλληλεγγύη σας και πείτε τους τι να κάνουν - διοργανώστε μια δημόσια δράση αλληλεγγύης για τις ομάδες που στοχοποιούνται ).

Ξεκινήστε μια διαδικτυακή συλλογή υπογραφών  ενέντια στην ρητορική μίσους ή ενάντια στην πολιτική συγκεκριμένου ιστότοπου ή δημοσίων προσώπων που εκφράζουν ρητορική μίσους .

Επικοινωνήστε με τοπικές οργανώσεις που ασχολούνται με θέματα σχετικά .

Ζητήστε από τους τοπικούς παράγοντες  (Δήμο -κυβενητικούς αξιωματούχους ) να ασχοληθούν με το θέμα 

Δείτε κι αυτό :

https://www.demopaideia.gr/wp-content/uploads/2016/03/%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%94%CE%95%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%99189-194.pdf



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου