ΔΙΟΡΘΩΣΗ
2ου ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ ΓΛΩΣΣΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
σελίδα 157
ΘΕΜΑ Β
Ερώτημα 1ο
Σε ποιον πολιτισμό πιστεύετε ότι αναφέρεται η ηρωίδα του Κειμένου ΙΙΙ στο υπογραμμισμένο απόσπασμα της τελευταίας παραγράφου; Ποια αντίθεση υπάρχει ανάμεσα σε εκείνον και στον πολιτισμό που βιώνει η ίδια στο παρόν της;
Ερώτημα 2ο
Να αποδώσετε τον χαρακτήρα της Βάστι μέσα από τον τρόπο που διάγει τη ζωή της, κάνοντας χρήση πληροφοριών από το κείμενο. (90-110 λέξεις)
Η ερώτηση αυτή είναι όμοια με όσες έχουμε κάνει στην λογοτεχνία , όταν σας ζητούσα να μου βρείτε πως κτίζεται ο χαρακτήρας ενός προσώπου μέσα στο κείμενο .
Εδώ έχουμε την αφήγηση ενός παντογνώστη αφηγητή ο οποίος βλέπει την Βάστι μέσα στο απομονωμένο της δωμάτιο και ξέρει και τις σκέψεις της .
Πρόκειται για ένα απολύτως μοναχικό άτομο ( φαίνεται ότι ζει σ ένα δωμάτιο όπου της παρέχονται όλα με το πάτημα ενός κουμπιου , μόνη της ).Τα ενδιαφέροντά της φαίνεται να είναι αντίστοιχα με τα κουμπιά του δωματίου της (φαγητό , μουσική , ρούχα, μπάνιο, λογοτεχνία , φίλοι ) Ο τρόπος με τον οποίον παρέχονται όλα αυτά μοιάζει να εξομοιώνει τα πάντα μεταξύ τους και να βάζει στο ίδιο επίπεδο υλικές και πνευματικές απολαβές ως προϊόντα κατανάλωσης !Έτσι η Β παρουσιάζεται ως καταναλώτρια και τίποτε άλλο !
Η επόμενη παράγραφος με τον καταιγισμό τυποποιημένων ερωτήσεων χωρίς να μας δίνονται οι απαντήσεις της Β . ενισχύει την εντύπωσή μας ότι πρόκειται για ένα άτομο απολύτως παθητικό . Απομονωμένη αναγκαστικά (μοναχικότητα και ανελευθερία).Παθητική (γεγονότα ;Άραγε η πρόσκληση του Κ ήταν γεγονός ;)
Πρόκειται για άτομο χωρίς καμιά δυνατότητα ελεύθερης βούλησης και επιλογής (ούτε διαφορετικό κρεβάτι δεν μπορεί να έχει από αυτό που της δίνεται ,αλλά δεν αντιδρά ) .(ιδέες ;Σχεδόν καμιά )( Πάνω στο μικρό αναλόγιο ..υπήρχε ένα ..βιβλιο …περιείχε οδηγίες για κάθε ενδεχόμενο …)απολύτως προσαρμοσμένο σ αυτή την κατάσταση που έχει θεοποιήσει την εξουσία (εδώ την μηχανή )(«Ω μηχανή ! Ω μηχανή!κι έφερε τον τόμο στα χείλη της ….)
Φοβισμένη μπροστά σε οποιαδήποτε αλλαγή και άμεση σχέση με τη ζωή (την κατέλαβε ο τρόμος της άμεσης εμπειρίας )
Ερώτημα 3ο
α. Να ξαναγράψετε την πρώτη παράγραφο του Κειμένου ΙΙ: Τα ρομπότ, οι κάθε είδους «έξυπνες» μηχανές και γενικότερα οι αλγόριθμοι της τεχνητής νοημοσύνης, που ολοένα περισσότερο εισδύουν στους χώρους εργασίας και αυτοματοποιούν την απασχόληση, μπορούν να δημιουργήσουν διεθνώς έως το 2025 σχεδόν διπλάσιο αριθμό νέων θέσεων εργασίας, σε σχέση με όσες αναμένεται να καταστρέψουν. αρχίζοντας με τη φράση: Σχεδόν διπλάσιος αριθμός νέων θέσεων εργασίας… κάνοντας όλες τις απαραίτητες αλλαγές στον τρόπο σύνταξης της περιόδου
β. Να εξηγήσετε με πιο απλά λόγια το περιεχόμενο της τελευταίας παραγράφου του Κειμένου ΙΙ, όπως παρατίθεται παρακάτω, ώστε να γίνει κατανοητό από έναν φίλο σας που δεν το καταλαβαίνει: Σύμφωνα με την έκθεση, «οι μετασχηματισμοί (στην αγορά εργασίας), αν γίνουν αντικείμενο διαχείρισης με σοφία, μπορούν να οδηγήσουν σε καλή απασχόληση, καλές θέσεις εργασίας και βελτιωμένη ποιότητα ζωής, αν όμως γίνει κακή διαχείριση των αλλαγών, τότε υπάρχει ο κίνδυνος να διευρυνθεί η “ψαλίδα” των δεξιοτήτων, να υπάρξει μεγαλύτερη ανισότητα και ευρύτερη πόλωση,
Να εξηγήσεις , δεν σημαίνει να αλλάξεις δυο λέξεις αλλά να αναλύσεις μ έναν εύληπτο και σύντομο τρόπο τα όσα λέει . Σε αυτό θα σε βοηθήσει όλο το κείμενο
Θέμα Γ
Ποιο το υπαρξιακό θέμα του κειμένου και με ποιους κειμενικούς δείκτες απεικονίζεται ;
ΘΕΜΑ Δ
(Προσοχή ! Μην πέσετε στην παγίδα να δείτε το θέμα ως :τα +και τα- της τεχνολογίας . Δημιουργεί πολύ ρηχά κείμενα αυτή η οπτική )
Η στάση των κοινωνιών απέναντι στις όποιες τεχνολογικές εξελίξεις είναι αντιφατική: την ίδια στιγμή που τονίζονται οι κίνδυνοι, τονίζονται και τα οφέλη που θα προκύψουν.
Πώς ερμηνεύεται αυτή η αντίφαση;
Πρόκειται γαι εργαλείο , άρα χρησιμοποιείται με όλους τους τρόπους .
Έχουν φανεί θετικά και αρνητικά αποτελέσματα από την χρήση της .
Να προσδιορίσετε την δική σας στάση σχετικά με την τεχνολογική πρόοδο, σε ένα δοκίμιο 300 περίπου λέξεων
Εφ όσον ισχύει ότι η τεχνολογία είναι εργαλείο πρέπει να αγωνιστούμε για να παραμείνει ως τέτοιο . Συγχρόνως , εμεις να αναλογισθούμε πως θέλουμε να την χρησιμοποιήσουμε .
Αν ο άνθρωπος εργαλειοποιηθεί , αυτό είναι η μεγαλύτερη αλλοτρίωση . Κι ο άνθρωπος εργαλοποιείται στο βωμό της χρηστικότητας . Εργαλοποιώντας ο άνθρωπος τον άνθρωπο , πέφτει στην ίδια παγίδα κι εκείνος . Ο άνθρωπος πρέπει να κρατήσει την ανθρωπινοτητά του !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου