Παρασκευή 9 Απριλίου 2021

Β2-Γ2 : Διόρθωση κριτηρίου

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ

 ΣΤΟ ΚΡΙΤΉΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΌΝΟ 


Αφηγητής -Συγγραφέας -Ποιητής και Ποιητικό Υποκείμενο 


Προσοχή !


Ο αφηγητής είναι πρόσωπο της Ιστορίας . Ό,τι λέει ή κάνει είναι στοιχεία που τον δημιουργούν . Είναι προϊόν μυθοπλασίας . Ακόμα κι αν έχει το ίδιο όνομα με τον συγγραφέα κι αν συμβαίνει να μοιράζεται κάποια βιογραφικά στοιχεία μαζί του , δεν ταυτίζεται με τον συγγραφέα . Ο αφηγητής πράττει και μιλά . Ο συγγραφέας επιλέγει ποιες λέξεις και ποιους συνδυασμούς λέξεων θα χρησιμοποιήσει για να "κτίσει" τον αφηγητή . 

Το ίδιο συμβαίνει με το Ποιητικό Υποκείμενο . Είναι η Ποιητική Φωνή ,δεν είναι ο Ποιητής ακόμα κι αν χρησιμοποιεί το α ενικό πρόσωπο . Από τον Ποιητή όμως εξαρτώνται οι γλωσσικές επιλογές για να δημιουργήσει τοποιητικό υποκείμενο , το οποίο είναι κι αυτό "κατασκευή " .

Άρα χρειάζεται πολλή προσοχή στην χρήση των παραπάνω όρων !


Θέμα Γ 

Ποιος είναι ο προβληματισμός του συγγραφέα στο απόσπασμα , ποιους κειμενικούς δείκτες χρησιμοποιεί . Σημειώστε την προσωπική σας τοποθέτηση .

Παρατηρούμε τια γλωσσικές επιλογές του αποσπάσματος :

1. Διαλόγος : Επιλογή του συγκεκριμένου γλωσσικού τρόπου για να αναπαραστήσει την συνομιλία των παιδιών ματαξύ τους και με τους φίλους τους . Έτσι αποδίδει καλύτερα τον προφορικό λόγο των παιδιών (ζωντάνια, φυσικότητα) , την αλληλεπίδραση μεταξύ τους (δραματικότητα -σύγκρουση ) .

2. Επαναλήψεις : νοηματική επανάληψη "υλικών αγαθών " ( μεγάλο αυτοκίνητο , δίσκοι παραμυθιών , χαρτζιλίκι , κινηματογράφος , ραδιόφωνο ) , μερική επανάληψη της λέξης"γονείς " , "χρόνος" 

3. Εικόνες από την καθημερινότητα των παιδιών που επαναλαμβάνουν την ίδια ατμόσφαιρα σαν μοτίβο :εικόνες εγκατάληψης και της απουσίας .

4. Αποτύπωση συναισθηματικής έντασης που οδηγεί σε σύγκρουση ,  σε κλάμα και τέλος σε επιθετικότητα .

5. εύστοχη ερώτηση του Τζίτζη : οδηγεί τα παιδιά να μιλήσουν για τις επιθυμίες τους (Γιατί είστε εδώ ;)

6. Σύντομη φράση -περιγραφή της αντίδρασης των παιδιών ( Τα παιδιά μουγκάθηκαν . Τα πρόσωπά τους έγιναν ξαφνικά θλιμμένα και κλειστά ) υπογραμμίζει την αδυνατότητα να εκφραστούν .


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου